Prijzen incl. btw excl. verzendingskosten
Prijzen incl. btw excl. verzendingskosten
Klaar voor onmiddellijke verzending, leveringstijd circa 2-4 werkdagen
Prijzen incl. btw excl. verzendingskosten
Redshift Sports ShockStop geveerde stuurpen, +/- 6 graden
Beschrijving
De innovatie van Redshift: tot 2 cm veerweg absorbeert zelfs grote kuilen, kasseien en nog veel meer! Ideaal voor bikepackers en gravelbikers. Zeer onopvallend en slank ontwerp. Instelbaar op verschillende diktes.
Opvallend ontwerp en beduidend minder extra gewicht dan je zou denken!
Maar ongeveer 110 g zwaarder dan een conventionele stuurpen en het ontwerp maakt hem onherkenbaar als een gedempte stuurpen. Dit is uniek op de markt, geen enkel ander dempingssysteem is zo slank en onopvallend. Desondanks kan de ShockStop van Redshift individueel worden ingesteld wat betreft de stevigheid van de demping, waardoor het de perfecte oplossing is voor een beetje meer comfort en, voor velen, de oplossing voor vermoeide, gevoelloze en slaperige handen.
Geen verlies aan handling, geen verlies aan design, aanvaardbaar extra gewicht
De hardheid van de demping kan individueel worden ingesteld. Verwijder hiervoor gewoon de twee eerder geïnstalleerde kunststof dempers en installeer twee van de vijf meegeleverde dempers opnieuw. Dankzij de grote keuze aan combinaties kan iedereen de perfecte demping vinden.
De demping beperkt het rijden op de limiet niet. De fiets blijft heel direct sturen en je krijgt nog steeds volledige kracht op de pedalen als je uit het zadel trapt.
Het is ook belangrijk dat de stuurpen er niet anders uitziet dan "normale" stuurpennen. Hij ziet eruit als een stuurpen en past daarom heel goed bij het uiterlijk van een racefiets zonder "lomp" te zijn. Er zijn andere modellen op de markt die groot zijn en er vaak niet goed uitzien op een racefiets.
Voor velen is het gewicht ook een factor: hier kun je zeggen dat de demping slechts ongeveer 110 g is in vergelijking met een conventionele stuurpen in de klasse van 50 euro. Dit betekent dat de fiets niet merkbaar zwaarder is (maar wel merkbaar comfortabeler).
Toepassing 1: Alle racefietsers die last hebben van slaperige & tintelende handen
De ShockStop-stuurpen kan een oplossing zijn voor handen die in slaap vallen of tintelen tijdens het fietsen
.
Veel racefietsers kampen met handproblemen. Een andere zithouding of gevoerde handschoenen helpen vaak om het probleem onder controle te krijgen. Als je echter nog steeds problemen hebt, kan de ShockStop stuurpen van Redshift Sports de perfecte oplossing zijn. De polsen worden ontlast en schokken worden geabsorbeerd. De rit wordt veel comfortabeler. De veerweg van maximaal 2 cm kan individueel in hardheid worden aangepast (door de kunststof dempers anders te combineren).
En het is allemaal volledig onopvallend. De demping is niet direct herkenbaar aan de buitenkant en het wiel behoudt zijn oorspronkelijke ontwerp.
Toepassing 2: Gravelmotoren en Gravelplus-fietsen
Enkele klanten die een GravelPlus hebben gekocht rijden op deze stuurpen
Nu gebruiken veel atleten GravelPlus-fietsen op de meest uiteenlopende terreinen. Ze rijden op hun "racefietsen" over heuvels en dalen. Met de ShockStop stuurpen heb je gewoon nog meer reserves en comfort, vooral op ruw terrein. Waar je armen anders snel moe zouden worden, bijvoorbeeld op ruwe stenen paden, kun je er nu comfortabel overheen rollen. Het resultaat: meer bereik, minder vermoeidheid, geen arm- en handproblemen meer.
Instelling van de schokdemperstevigheid in detail uitgelegd
De demping wordt ingesteld met behulp van elastische kunststof dempers. Deze zijn verkrijgbaar in vijf verschillende sterktes, ze worden alle vijf meegeleverd en kunnen ook als 5-pack worden gekocht. Twee van de dempers zijn geïnstalleerd. Je kunt nu twee zeer zachte dempers combineren voor zeer zachte demping of, omgekeerd, twee harde dempers installeren voor zeer harde demping. Natuurlijk, zacht en hard, enz.
Dit betekent dat de demping qua hardheid heel individueel kan worden gevarieerd. De conversie is heel eenvoudig.
Beschikbaar in vijf lengtes en een extra versie met een hoek van 30 graden
Deze stuurpen is verkrijgbaar in de maten 80, 90, 100, 110 en 120 mm. Bestel gewoon de maat waarop je op dat moment rijdt en natuurlijk is het nog beter om een fietsmeting te laten doen waarbij je op de juiste maat wordt gemeten. Als je problemen hebt met je handen, raden we altijd een pasbeurt aan (ook verkrijgbaar bij ons in Hannover).
De 100 m-versie is bovendien verkrijgbaar in +30 graden voor een rechtere zithouding.
Functies:
- Vering met +/- 6 graden veerweg, komt overeen met ca. 2 cm op het racestuur
- 5 elastische kunststof dempers in 5 demperhardheden meegeleverd
- Elke combinatie van kunststof dempers, nauwkeurig instelbaar
- Aanpasbare hardheid afhankelijk van lichaamsgewicht en beoogd gebruik
- Geschikt voor alle gangbare racefietsen, gravel bikes en nog veel meer
- Headset diameter: 28,6 mm (1-1/8 inch)
- Veringsweg recht stuur: tot 10 mm
- Gewicht: ca. 274 g
- Vering veerweg voor racefietsstuur: tot 20 mm
- Goedgekeurd voor gebruik op de weg en off-road met sprongen tot 15 cm hoog (incl. e-bikes)
- Maximaal gewicht rijder: 135 kg
- handvatklem: 31,8 mm (adapter voor andere maten afzonderlijk verkrijgbaar)
Omvang van de levering:
- 1 ShockStop stuurpen
- 5 kunststof dempers (2 vooraf geïnstalleerd, 3 extra in de verpakking)
- Alle benodigde schroeven
GPSR-contactpersoon: Redshift Sports LLC, 1901 S 9th Street, US PA 19148, Philadelphia, verantw. Person in der EU: Sport Import GmbH, Industriestr. 39, DE 26188, Edewecht, info@sportimport.de
De demping beperkt het rijden op de limiet niet. De fiets blijft heel direct sturen en je krijgt nog steeds volledige kracht op de pedalen als je uit het zadel trapt.
Het is ook belangrijk dat de stuurpen er niet anders uitziet dan "normale" stuurpennen. Hij ziet eruit als een stuurpen en past daarom heel goed bij het uiterlijk van een racefiets zonder "lomp" te zijn. Er zijn andere modellen op de markt die groot zijn en er vaak niet goed uitzien op een racefiets.
Voor velen is het gewicht ook een factor: hier kun je zeggen dat de demping slechts ongeveer 110 g is in vergelijking met een conventionele stuurpen in de klasse van 50 euro. Dit betekent dat de fiets niet merkbaar zwaarder is (maar wel merkbaar comfortabeler).
En het is allemaal volledig onopvallend. De demping is niet direct herkenbaar aan de buitenkant en het wiel behoudt zijn oorspronkelijke ontwerp.
Dit betekent dat de demping qua hardheid heel individueel kan worden gevarieerd. De conversie is heel eenvoudig.
De 100 m-versie is bovendien verkrijgbaar in +30 graden voor een rechtere zithouding.
Functies:
- 1 ShockStop stuurpen
- 5 kunststof dempers (2 vooraf geïnstalleerd, 3 extra in de verpakking)
- Alle benodigde schroeven
Eigenschappen
Eigendom | Waarde |
---|---|
Kleur | Zwart |
Prijzen incl. btw excl. verzendingskosten
Prijzen incl. btw excl. verzendingskosten
Klaar voor onmiddellijke verzending, leveringstijd circa 2-4 werkdagen
Prijzen incl. btw excl. verzendingskosten