Alternative Empfehlungen
Prijzen incl. btw excl. verzendingskosten
Prijzen incl. btw excl. verzendingskosten
Deze selectie is niet beschikbaar!
Prijzen incl. btw excl. verzendingskosten
Octane One Gridd 2 - Zwart
Beschrijving
GRD 2 is een geweldige gravelslijper voor beginners. Lichtgewicht frameset met aluminiumvezelvork voor meer comfort tijdens lange ritten. De betrouwbare en breedbandige 1×10 aandrijving van Microshift met een breedbandcassette laat je zelfs de drukste beklimmingen beheersen. Met deze fiets wil je nooit stoppen, maar als je echt moet, laten de schijfremmen je niet in de steek. De geometrie van de GRD is vrij strak en agressief, maar tegelijkertijd comfortabel genoeg om je door lange fietsavonturen te loodsen. Hij kan gemakkelijk worden omgebouwd tot een woon-werkfiets of adventure bike en heeft alle bevestigingsgaten voor dragers en spatborden die je nodig hebt. Gewoon aanschaffen en wegwezen!
Wat is er anders dan de Gridd 1: Gelegerde voorvork, 1x10 versnellingen (11-48). De geometrie is enigszins aangepast om minder ervaren rijders tegemoet te komen - hij is comfortabeler, lichter en stabieler, waardoor de fiets gemakkelijker te controleren is bij hoge en lage snelheden. Afgezien daarvan heeft de Gridd 2 alle kenmerken van zijn oudere broer: spatborden en bagagedragers, grote bandenspeling en schijfremmen. Deze fiets is een geweldige optie om te beginnen grind grind Faciliteiten: Frame: Custom gevormd en butted 6061 aluminium frame, 142x12 uitvaleinden * Specificatie kan in uitzonderlijke gevallen afwijken in details, vanwege fabrikant
Framematen: S, M, L, XL
Vork: Alloy, uitvaleinden 9x100, taps toelopende stuurbuis1-1/8"-1.5", post mount
Headset: Octane One taps toelopend 1&1/8"-1.5" IS42/IS52, afgedicht lager
Stam: Octane One Road 80 mm lengte, 31,8Ø (S)
Stam: Octane One Road 90 mm lengte, 31,8Ø (M)
Stam: Octane One Road 100 mm lengte, 31,8Ø (L)
steel: Octane One Road 110 mm lengte, 31,8Ø (XL)
Handvat: Octane One Flare 420 mm breedte, 31,8Ø (S)
Handvat: Octane One Flare 440 mm breedte, 31,8Ø (M)
Handvat: Octane One Flare 460 mm breed, 31.8Ø (L/XL)
Grips: Selle Italia Gran Fondo bar tape, zwart
Zadelpen: Octane One alloy 27.2mm
Zadel: Selle Italia X3
Voorrem: Hayes CX Comp mechanische schijfrem 160mm
Achterrem: Hayes CX Comp mechanische schijfrem 160mm
Remhendel: Microshift Advent 10 speed SB-M100A
Remmen: Shining AS-210P 700c 32h, tubeless ready
Spaken: Spaken met/14mm nippels
Voornaaf: Octane One by KT, afgedichte lagers, 9x100mm, 32h
Achternaaf: Octane One by KT, afgedichte lagers, 10x135mm, 32h
Banden(V/H): Vittoria Tereno Dry 700x38c
Crankset: FSA VERO PRO 1x, 40t
Bearings: FSA, BSA square 68mm, 110.5mm
Ketting: KMC X10-1 10sp
Achterderailleur: Microshift Advent X RD-M6205GM, 10 speed
Schakelhendel: Microshift Advent X SB-M100A 10 speed
Cassette: CS-H104 MICROSHIFT 11-48
Gewicht: 10.8 kg (maat M)
Eigenschappen
Eigendom | Waarde |
---|---|
Kleur | Zwart |
Leeftijdsgroep | Volwassenen |
Geslacht | Unisex |
Materiaal | Aluminium |
Wielmaat | 28 inch |
Remsysteem | Schijfrem |
Aantal versnellingen | 10 |
Type Versnelling | Derailleur tandwielen |
Prijzen incl. btw excl. verzendingskosten
Prijzen incl. btw excl. verzendingskosten
Deze selectie is niet beschikbaar!
Prijzen incl. btw excl. verzendingskosten
Klanten kochten ook
Persoonlijke aanbeveling
Klanten hebben ook gekeken naar
Beoordelingen
"Ein Bike, welches einfach Spaß macht!"
Dadurch, dass die Kabel am Rahmen langgeführt werden, kann man problemlos die Bowdenzüge wechseln, apropos Bowdenzug, wie erwähnt, werden "nur" mechanische Bremsen verwendet, ja die Bremskraft ist geringer als bei hydraulischen Bremsen, aber es kann ohne Probleme selbst gewartet werden (Bremse muss nicht entlüftet werden und man muss sich nicht belesen, welches Öl man verwenden muss). Ich habe jetzt am Bike ein Redshift Vorbau montiert (ja etwas teurer, aber steigert den Fahrkomfort enorm),arbeitet deutlich besser, als jede Carbongabel. Zwei Punkte die mir aufgefallen sind, welche mir persönlich nicht gefallen, zum einen der Sattel, der nach einer Weile dann doch etwas unangenehmer ist und zum anderen die Positionierung der Bremsgriffe, da ich kleinere Hände habe, komme ich nicht wirklich gut an die Griffe in der Table-Position ran, in der Drop-Position sind sie dann problemlos zu erreichen. Vielen Dank an das Team im Geschäft von "New Order" - Berlin, dort hatte ich die Möglichkeit, das Rad vorm Kauf zu testen und wurde sehr gut beraten.
Fazit: Meiner Meinung nach ist es ein Bike, welches sich an Leute richtet, die das Budget im Auge behalten wollen und trotzdem Fahrsport haben wollen. Die Komponenten von Microshift sind sehr preiswert und durch die Kabelverlegung außerhalb des Rahmens, hat man die Möglichkeit ganz einfach selbst Reparaturen durchzuführen. Ein gelungenes Budgetbike, welches man sich auf jeden Fall für unter 900€ kaufen sollte.