De e-bike hype gaat door! De sportieve categorieën mountainbike en racefiets waren lange tijd uitgesloten van motorisering. Dit was niet alleen om imago redenen, de motoren waren gewoon ongeschikt voor een sportieve rijstijl. Ze waren te groot en te zwaar voor een racefiets en te traag voor een mountainbike. Intussen zijn de motoren opgewaardeerd. De aandrijvingen bieden krachtige, maar fijn afgestemde ondersteuning. Het resultaat is een absoluut natuurlijke rijervaring die slechts in één opzicht verschilt van een niet-gemotoriseerde fiets - het gaat veel moeitelozer.
De kortere weg:
Dit is een hardtail - Dingen om te weten over de niet-geveerde e-mountainbike
Wat is een hardtail eigenlijk? Om deze vraag te beantwoorden, kunnen we beginnen met enige verwarring te scheppen: eigenlijk is elke fiets die geen mountainbike voluit is, een hardtail. Hardtail is Engels en betekent gewoon: stijve achterdriehoek, wat elke fiets zonder framedemper heeft. Racefiets, kinderfiets, stadsfiets - technisch gezien alle hardtails.
Een mountainbike hardtail is echter een heel speciale fiets. Hij heeft de sportieve geometrie van een mountainbike, een goed geveerde voorvork, plus de dikke banden en het brede stuur die typisch zijn voor deze fietsen. Deze uitrusting maakt een hardtail ook berijdbaar buiten de weg, je kunt er zandwegen, losse grond of zelfs uitdagend terrein mee doorploegen.
De fiets wordt een e-bike hardtail wanneer hij een elektrische aandrijving heeft.
De uitrusting van een e-bike hardtail
Afhankelijk van het beoogde gebruik zijn er verschillende bandbreedtes voor een hardtail, brede en nog bredere. Met een bandbreedte van net geen 8 cm zijn mountainbikebanden de dikste dingen op de markt. Grove nokken op de behuizingen graven door elk oppervlak.
Wanneer het op wielmaat aankomt, heb je wat keuze, er zijn wendbare 27,5-inch banden of 29-inchers. De specificaties van de fiets vertellen je welke maat op jouw droomfiets past, en sommige fietsen hebben beide maten.
Wanneer het aankomt op de wielmaat, heb je nog wat keuze.
Als u nieuwe jassen, wielen of banden nodig hebt, zoek dan naar producten die goedgekeurd zijn voor e-bikes. Meer km/h en meer gewicht vereisen bijzonder robuuste fietsonderdelen.
De verende voorvork is het onderdeel dat een hardtail het duidelijkst karakteriseert. De veerweg van de voorvork maakt van een e-bike een marathon hardtail, een racer, een trail e-hardtail of een all-mountain e-bike en ga zo maar door. Veel veerweg betekent meer terreinvaardigheid, minder veerweg betekent een efficiënter pedaalgedrag en dus meer snelheid.
Misschien gaan we hier te ver, maar het is niet onwaarschijnlijk dat je een e-bike hardtail met velgremmen kunt kopen. Die is er niet. Mountainbikes hebben meestal schijven. E-bikes hebben bijna altijdschijven. E-MTB's hebben altijd schijven.
Er zijn verschillende systemen. Mmechanische schijfremmen zijn goedkopere, hydraulische remmen met minder handkracht. Remmen met vier remzuigers hebben een betere remwerking dan remmen met twee remzuigers. Ook grote remschijven zorgen voor een beter remeffect.
Hoeveel u moet remmen, hangt af van uw rijplannen. Hoe steiler, moeilijker en technischer uw tochten, hoe dikker uw remsysteem moet zijn.
Ook hier geldt dat u meer remschijven moet hebben.
En nogmaals, als je reserveonderdelen koopt, ga dan altijd voor onderdelen die zijn goedgekeurd voor e-bikes.
Een e-bike hardtail zal vrijwel zeker MTB-specifieke 1x11 of 1x12 versnellingen hebben. Samen met de aandrijflijn zorgen 11 of 12 versnellingen voor absoluut voldoende variatie, wat er ook voor je ligt. U kunt rekenen op een breed scala van overbrengingsverhoudingen, meestal tussen 400 en 500%. Hoeveel u echt nodig hebt, hangt af van uw plannen. Hoe steiler en ruwer het terrein, hoe meer versnellingsbereik uw e-bike moet hebben.
Veel e-mountainbikes worden af fabriek geleverd met een verlaagbare zadelpen. Hiermee kunt u de hoogte van het zadel met één druk op de knop aanpassen of het zadel helemaal laten zakken en zo uit het schootsveld verwijderen.
"Kijk uit, hier kom ik!" suggereert het brede stuur van een mountainbike. Een platte stang van 750 mm breed of meer is tegenwoordig standaard op een mountainbike, maar het gaat hier niet om het uiterlijk. Het stuur wordt er ook niet breder op, zodat er van alles op gemonteerd kan worden. Zeker, je hebt een beetje ruimte nodig voor remhendels, versnellingen, display, bediening voor de Vario-zadelpen enzovoort, maar niet zo veel. Hoe breder het stuur, hoe beter de controle die je hebt over je fiets. Je zult het merken op je off-road trips!
- Kliko's of platte schoenen?
Veel mountainbikers rijden graag met clickies, dat zijn systeempedalen waar de MTB-schoenen in vastklikken. Vooral off-road verbetert de directe verbinding die u met uw motor maakt de controle. Andere fietsers verkiezen flats, brede pedalen met bijtende pinnen die in de zool van de schoen graven. Hier kunt u kiezen tussen kooien en poten. Kooien (van cage) hebben een metalen "kooi" aan de buitenrand, een band met tanden waarop de schoen wordt vastgehouden. Poten zijn tamelijk plat, maar ze zijn voorzien van metalen punten die in de zool van de schoen boren en zo zorgen voor een goede krachtoverbrenging en een goede grip. Beide pedaalversies kunnen echter lelijke snijwonden aan het scheenbeen veroorzaken, dus het is de moeite waard scheenbeschermers te dragen als je off-road gaat!
De beste aandrijving voor een e-bike hardtail
Een e-mountainbike met een slappe aandrijving is niet echt leuk. Daarom kwam de productie van E-MTB's pas echt op gang toen de schijven klaar waren voor de hoge eisen. Tegenwoordig zijn er elektromotoren van verschillende fabrikanten, met een ondersteuning die past bij de rijprestaties. Terwijl andere motoren voortdurend en permanent motorvermogen nodig hebben, vereist off-road rijden vaak een gevoelig stop-and-go. Deze drie componenten beïnvloeden de rij-ervaring:
1. motor
Mountainbike aandrijvingen brengen veel kracht met zich mee. Zij hebben een hoog koppel, dat op specifieke punten geconcentreerde kracht kan afvuren. Talrijke sensoren passen zich aan tussen 85 en 120 Nm, zodat u altijd over de optimale krachtondersteuning beschikt.
De e-bike is uitgerust met een koppelcontrolesysteem.
De hardtail e-bike heeft meestal een middenmotor. Aangezien de kracht rechtstreeks op de fietsketting wordt overgebracht, zijn deze motoren het meest doeltreffend. Bovendien laten ze niet toe dat het zwaartepunt van de fiets oncomfortabel naar achteren, naar voren of naar boven verschuift. Dit geeft hem een goede rechtuitstabiliteit en voorkomt dat hij te gemakkelijk zijwaarts kantelt.
2. Batterij
Bij de accupacks heeft u de keuze: wilt u liever een grote energiereserve om mee rond te rijden en zo verzekerd te zijn van ondersteuning voor lange afstanden? Of hebt u alleen hulp nodig op korte stukken en kunt u de rest zelf of met een klein beetje hulp aan? Een kleinere batterij is niet alleen goedkoper, hij is ook lichter. Maar het heeft minder bereik.
E-bikes voor in de bergen hebben een frameaccu; op de huidige MTB-modellen is de accu meestal in het frame geïntegreerd.
3. Weergave
Om ze veilig te houden, zijn de displays van mountainbikes vaak klein en niet rechtstreeks op de voorkant van het stuur gemonteerd. Het display informeert u over snelheid, resterende actieradius van de accu en gereden kilometers, maar meer ook niet. Zodat het je aandacht niet wegneemt van belangrijkere dingen. passen zelfs het ondersteuningsniveau automatisch aan. Zo kunt u zich concentreren op het parcours en verspilt u geen batterijvermogen.
Veel aandrijvingen kunnen via uw smartphone worden bediend. Een Bluetooth-verbinding koppelt de e-bike aan de mobiele telefoon, en u kunt er ook mee navigeren op de fiets.
Maar welke aandrijving is de beste? Heel eenvoudig: als je een e-bike hardtail koopt met een van de specifieke mountainbike aandrijvingen, ben je perfect uitgerust.
Wat is beter, een e-bike hardtail of een e-fully?
Beide fietsen hebben hun voordelen, zoveel is duidelijk, anders was een van de twee al van de markt verdwenen. Bij een vergelijking van de twee categorieën worden de voordelen van een hardtail bijzonder duidelijk, en daarom vergelijken we de twee hier. Over het algemeen zijn hardtails goedkoper en vergen ze minder onderhoud en afstelling, maar een full kan wel tegen een stootje qua terrein.
- Hardtails en Fullys - wat kost meer?
Een volledig heeft een schok meer, wat natuurlijk kost. Maar wat de kosten van een Fully echt opdrijft, is de ingewikkelde frameconstructie. Je kunt het je zo voorstellen: Neem een fietsframe, zaag er een stuk uit en maak het sterk genoeg om tegen een stootje te kunnen. Goedkoop zou hier nalatig zijn! Het stijve frame van een hardtail is "uit één stuk", brengt geen extra kosten met zich mee en houdt gewoon stand. Het is niet anders met de gemotoriseerde versies. E-fullys behoren tot de duurste fietsen die je kunt kopen! En e-hardtails? Je kunt hem voor veel minder krijgen!
- Een e-bike hardtail heeft minder onderhoud nodig
Een of twee verbindingen meer, een paar bouten en die ene demper - dat klinkt niet veel, maar in feite vraagt het bewegende frame van een fully veel meer aandacht dan dat van een hardtail. Een hardtail veroorzaakt geen stress, afgezien van denormale verzorging en het onderhoud dat voor elke fiets vereist is. Remmen en voorvork onderhoud, dat is alles wat het nodig heeft tot de eerste tekenen van slijtage na verloop van tijd. Die moet je af en toe schoonmaken, zeker als je het halve fietsenpark in je aandrijflijn mee naar huis hebt gesleept.
> Hier vindt u bikegereedschap voor het nodige onderhoud en reinigers en smeermiddelen om alles mooi en soepel te laten lopen.
Het is zeker al bekend dat e-bikes over het algemeen geen vlieggewicht zijn. Het is ook geen geheim dat het gewicht in de meeste gevallen afneemt met de prijs. De formule kan ook worden toegepast op e-bike hardtails. Hardtails wegen tussen de 15 en 25 kilo. Met name carbon hardtails slagen erin om ondanks de elektrische aandrijving veel minder dan 20 kg te wegen, dus hoewel u een goede selectie van lichtgewicht hardtails zult vinden, zult u geen fullys vinden. Bijna geen van de volledig geveerde e-mountainbikes kan dit cijfer breken.
- Er is minder afstelling nodig op de e-bike hardtail
Je kunt de vork van een hardtail afstellen, d.w.z. de demper strakker of zachter zetten. Met een fully moet je de framedemper ook steeds opnieuw afstellen, omdat je er recht bovenop zit. Uw gewicht, het terrein, er zijn veel factoren om rekening mee te houden! Dit maakt een hardtail e-bike veel minder belastend. U hoeft nooit meer rond te rijden met het onbehaaglijke gevoel dat uw fiets op de een of andere manier niet goed is afgesteld.
- Een volledig slikt energie
Een demper wordt geacht schokken te verminderen. Hij kan echter niet onderscheiden of de schokken van onder of van boven komen, dus reageert hij altijd wanneer er een hobbel is. Helaas zijn "hobbels van boven" geen hobbels, maar uw trapbewegingen. In gewone taal: hoe meer demping een fiets heeft, hoe meer energie er wordt afgevoerd. Daarom rijdt een hardtail veel zuiniger dan een fully, hij kan meer energie omzetten in afstand. Dit is vooral voor e-bikes een belangrijke factor, omdat niet alleen je spierkracht optimaal wordt benut, maar de acculading ook langer meegaat.
.
- Klinkt als stress. Waarom zijn er dan überhaupt fullys?
Een volledig stelt u voor vele uitdagingen, nog voordat u voor de eerste keer naar boven bent geklommen. Een full kan echter een veel grotere radius afleggen dan een hardtail. De framedemper stelt je in staat om te rijden op de technisch meest veeleisende terreinen en ondergronden, waar je een fiets nooit zou hebben vermoed te zijn.
De framedemper stelt je in staat om te rijden op de
technisch meest veeleisende terreinen en ondergronden,
waar je een fiets nooit zou hebben vermoed te zijn.
De framedemper stelt je in staat om te rijden op de
technisch meest veeleisende terreinen en ondergronden,
waar je een fiets nooit zou hebben vermoed te zijn.
Dit alles maakt een hardtail overall veel geschikter voor dagelijks gebruik. U kunt uw e-bike hardtail doordeweeks gebruiken als efficiënt transportmiddel of zelfs als woon-werkverkeer. Vooral in gebieden met veel hellingen of op het platteland is een hardtail een goed voertuig voor alledag. Als de vrijdag nadert, kunt u met uw e-bike hardtail naar het fietspark of genieten van alpine trails.
Zelfs in gebieden met veel hellingen of op het platteland, is een hardtail een goed dagelijks voertuig.
Het is dus "best of both worlds", de perfecte combinatie voor vrije tijd en dagelijks leven.
.
E-bike hardtails voor mannen en vrouwen
Een hardtail heeft meestal een diamanten frame, d.w.z. de klassieke vorm van een herenfiets. Betekent dit dat deze fietsen niet voor vrouwen zijn? Nee, maak je geen zorgen, hardtails zijn ook geschikt voor vrouwen en zeer populair bij vrouwen. De lage instap van een typische damesfiets is alleen verplicht als je in een rokje op de fiets stapt, wat zelden het geval is bij een MTB. E-bike hardtails zijn er in verschillende framematen, en bijna elk model en elke fabrikant heeft een andere pasvorm. Zo kunt u voor iedereen de juiste fiets vinden. Als u kijkt naar de specificaties van de e-bike hardtails hier in de online winkel, vindt u meestal een datasheet met de afmetingen van het frame. Het vertelt u of een fiets een langer frame heeft (d.w.z. een grote stack) of een grote reikwijdte naar het stuur (d.w.z. veel reach). Deze twee waarden beschrijven hoe u in het frame zit, en kunnen u helpen de fiets te kiezen die bij uw lichaamsbouw past.
Veel e-bike mountainbikes zijn in principe gemaakt voor mannen, maar er zijn ook enkele speciale vrouwenfietsen. De meeste zijn gewoon unisex en dus geschikt voor iedereen, vrouw of man.
Is een hardtail e-bike de juiste fiets voor jou?
Je wilt een fiets kopen. Een fiets. Eentje maar, maar die moet zoveel mogelijk kunnen. Bijvoorbeeld elke dag door de stad naar je werk pendelen. Hij moet alledaagse ritten aankunnen, zelfs met een kinderzitje over het achterwiel. Hij moet geschikt zijn voor fietstochten van één dag of van meerdere dagen. Maar ook alpine trails of flow trails. Dit is waar een hardtail vakkundig zijn veelzijdigheid laat zien.
Tegelijkertijd kan de snelheid scherp zijn, moet de fiets efficiënt lopen en u geen onnodige stroom en batterij kosten. Een ongeveerde MTB vervult al deze wensen. Aangezien een hardtail altijd minder weegt dan een vergelijkbare fully, hoef je minder gewicht te verplaatsen.
Als u op zoek bent naar een fiets die een vergelijkbaar gebruiksgebied bestrijkt als een e-hardtail, kunt u ook een kijkje nemen bij onze e-gravel bikes. Ondanks hun compleet andere uiterlijk, zijn hun mogelijkheden zeer vergelijkbaar met die van een hardtail e-bike. Een iets behoudender alternatief voor de hardtail e-bike zou een E-trekkingfiets zijn. Hier verschuift de kerncompetentie een flink stuk in de richting van lange afstand en comfort in het dagelijks leven.
.
De kenmerken van een e-bike hardtail in een oogopslag:
- Veelzijdig
- off-road en off-road geschikt
- efficiënt om te rijden
- sportief en snel
- relatief licht voor een e-bike
- goed geschikt voor uw dagelijks leven
- Vrije tijd plezier in de frisse lucht
Hoe rijdt een e-bike hardtail?
Een e-bike hardtail rijdt zonder veel stress en inspanning als je hem op een hoog ondersteuningsniveau instelt. Bij een laag niveau moet je meer trappen, maar de batterij minder vaak bijvullen. De sensoren van de MTB-motor geven aan wanneer je hoeveel kracht nodig hebt en in een fractie van een seconde geeft hij de juiste ondersteuning.
Een e-bike wordt overigens niet per se sneller dan een bio-bike. Het trappen gaat echter veel gemakkelijker en daarom kunnen e-bike rijders sneller trappen met dezelfde hoeveelheid kracht. Je kunt het je zo voorstellen: Het gaat de hele tijd bergafwaarts. Tot zover de rijeigenschappen van een e-bike.
Een hardtail rijdt snel en efficiënt, rolt over bijna elk oppervlak zonder te bokken. De brede banden en verende voorvork absorberen schokken voordat ze uw handen, schouders en armen bereiken en pijn of spanning veroorzaken. Een fiets met een geveerde voorkant is niet alleen voor het comfort van de rijder, het zorgt ook voor een veilige rijervaring met een goede controle over de fiets. Hobbels en rotsachtige wegen doen een motor met goede tractie niet slingeren, stuiteren of zelfs uitwijken, je rolt er gewoon vol vertrouwen overheen.
De brede, gripvaste banden met grove nokken maken de fiets zelfs berijdbaar op natte ondergrond, hij kan zelfs vooruit in de sneeuw. Hier veroorzaakt de genereuze profilering echter een ander probleem. Regenwater of zelfs zand, stenen en vuil komen in de kieren terecht. De middelpuntvliedende kracht gooit het dan op je weg. Mudguards of Ass-Savers zijn een goede aankoop als u in weer en wind gaat fietsen
.
De rijeigenschappen van een e-bike hardtail in één oogopslag:
.
- weerbestendig
- winterproof
- veilige rijervaring
- goede tractie
- Gelukkig rijplezier
- krachtige en perfect gedoseerde ondersteuning
Wat zijn de voordelen van een e-hardtail?
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Met een e-bike hardtail koop je een coole, sportieve, veelzijdige fiets. Hardtails zijn er in veel verschillende versies en oriëntaties. U kunt aan de hand van het model, de framevorm en de uitrusting zelf beslissen of u een supersportieve terreinwagen of een gemoedelijke forens met vrijetijdsbonus wenst. Er is ook een brede prijsklasse (zie hieronder), zodat u zich aan uw budget kunt houden of uzelf kunt trakteren op wat luxe.
Ook als u op zoek bent naar een motor die wat sportiever is, kunt u het model kiezen dat het beste bij u past.
En zelfs als je een e-bike koopt, doe je iets voor je gezondheid en conditie. Je hoort het de hele tijd: als je een e-bike koopt, laat je de auto steeds vaker staan. De casual rit op de gemotoriseerde fiets is gewoon te leuk om hem te laten verkommeren in de fietsenstalling. Daardoor brengen e-bikers meer tijd door op de fiets dan in de auto of de bus en dus in de frisse lucht. Dit is goed voor je immuunsysteem en het is bewezen dat het je geest oppept. Zelfs als de motor je ondersteunt, kun je het niet doen zonder te trappen! Je hoeft jezelf niet tot het uiterste te drijven als je dat niet wilt, maar je beweegt tenminste.
En wat u doet voor uw stad en het milieu is nauwelijks te kwantificeren!
De voordelen van een e-bike hardtail op een rijtje:
- mooie looks
- Sportieve fiets, nog steeds berijdbaar in het dagelijks leven
- milieuvriendelijk
- Goed voor de gezondheid
- goede vervanger voor korte ritjes in de auto
- Sport in plaats van openbaar vervoer
- Uitoefenen in de frisse lucht
Hoeveel kost een hardtail E-MTB?
Dit brengt ons bij de kwestie van de prijs: Wat heb je te besteden aan een e-bike hardtail?
Van 2300 euro tot 3200 euro kun je een e-bike hardtail op instapniveau krijgen.Als je op een goedkopere e-hardtail stuit, moet je goed kijken, het kan een 24-inch fiets zijn, dus een jeugdfiets, of een ouder model dat afkomstig is uit modelseries vóór MTB-specifieke aandrijvingen. Verwacht geen wonderen van de componenten, er zijn hier eerder kleinere motoren en batterijen, evenals de goedkopere schakelgroepen en remsystemen. Het kan ook zijn dat u het stuur, de handvatten of het zadel moet veranderen om het comfortabeler te maken. Als je maar af en toe fietst, voor korte afstanden en dagelijkse ritten, is een fiets als deze een goede keuze. Het is geschikt voor off-road ritten als ze niet te veel rijtechniek vereisen.
>
Als je 3200 tot 4200 euro uitgeeft, ben je aangekomen in de hardtail middenklasse.Je kunt hier veel betere prestaties van je fiets verwachten, plus dat hij langer meegaat, minder rammelt, soepeler schakelt, beter remt enzovoort. Op zo'n e-bike kun je ook moeilijkere routes afleggen. De aandrijving zal ook bestand zijn tegen "echte" uitdagingen, omdat MTB-aandrijvingen hier meestal met bouten worden vastgezet.
.
Als je 4200 euro en meer wilt uitgeven, rijd je op een topklasse e-bike hardtail. Topcomponenten zijn hier de norm, vaak verzameld rond een extreem lichte carbon basis. Om ervoor te zorgen dat het er ook goed uitziet, zijn alle kabels intern geleid of zijn er elektronische schakelgroepen. Al met al is het materiaal uitstekend verwerkt, wat de prestaties en natuurlijk de duurzaamheid ten goede komt.
De kosten van de carbon onderdelen zijn vaak hoger.
De kosten van een e-bike hardtail in een oogopslag:
- Van 2300 euro tot 3200 euro kun je een e-bike hardtail op instapniveau krijgen
- Als je 3200 tot 4200 euro uitgeeft, heb je de middenklasse van de hardtails bereikt
- Als je 4200 euro en meer wilt uitgeven, rijd je op een top-of-the-range e-bike hardtail
Waar moet je op letten als je een e-bike hardtail koopt?
Hoe moeilijker het terrein, hoe meer u te maken krijgt met drie vragen:
- Is het de moeite waard een duurdere fiets te kopen? Naarmate de prijs stijgt, stijgen ook de kwaliteit en de prestaties.
- Is het op, neer of hobbelig-dippy? Dit vertelt u of u een downhill hardtail (zeldzaam, maar zijn gespot), een all-mountain, een trail hardtail enzovoort nodig hebt.
- Zou een Fully dan toch niet de betere motor zijn?
Zoals de prijs stijgt, stijgt ook het rijcomfort, wat vooral merkbaar is op lange trajecten.
- Welke e-hardtail heeft u nodig?
Onder de e-bike hardtails zijn er heel verschillende talenten. AllMountain eBikes zijn allrounders, ze kunnen van alles een beetje. Op een racer lig je laag, sportief en aerodynamisch in het frame, een trail hardtail de specialist voor moeilijke terreinomstandigheden.
Om er zeker van te zijn dat je fiets goed past, kun je een koopgids vinden op de BMO blog om je te helpen de juiste framemaat te bepalen.
- Koopt u een e-bike of e-bike hardtail?
We hebben de twee soorten fietsen hierboven al vergeleken, dus hier nog even ter herinnering: of je een e-bike hardtail koopt of jezelf trakteert op een fully is natuurlijk een kwestie van prijs. Je betaalt aanzienlijk meer voor een volledig geveerde e-mountainbike dan voor een e-hardtail. Dat is een verschil. Verschil nummer twee: een hardtail is minder moeite. Minder onderhoud, minder afstel hoofdpijn, minder gevoelig voor schade. Verschil nummer drie definieert het gebruiksgebied. Een hardtail gaat al bijna overal heen, een fully gaat overal.
- Welke aandrijving is de beste?
Zolang je een elektrische aandrijving koopt die is gebouwd en geprogrammeerd voor een mountainbike, kan het eigenlijk niet misgaan. Deze systemen zijn echter nog niet zo lang op de markt. Als u een oudere of gebruikte e-bike mountainbike koopt, moet deze in ieder geval een zo hoog mogelijk koppel hebben. Het vermogen is sowieso hetzelfde voor alle motoren, 250 watt en 25 km/u, de wet staat niet meer toe.
Een hardtail is gemaakt voor off-road gebruik. De aandrijving is goed gemaakt, robuust en het materiaal slijt niet te snel. En je kunt het nog langer laten duren. Vooral off-road verzamelt zich van alles tussen crank, ketting en cassette. Zand en fijn stof werken hier als schuurpoeder, ze schuren deze componenten genadeloos af. Als u regelmatig zorgt voor een goede reiniging en vervolgens goed smeert, bespaart u geld en vervelende storingen.
- Is de hardtail ook je dagelijkse rit?
Als u de fiets ook in de stad en in het dagelijks leven wilt berijden, is de StVZO van toepassing, de fiets heeft verlichting, reflectoren, bellen enzovoort nodig.
Elektrisch aangedreven mountainbikes brengen sommige fietsers altijd in de verleiding om rond te scharrelen in gebieden waar fietsen meer destructief dan leuk zijn. Om niet opgejaagd te worden door de bosfee, moet je rekening houden met de natuur.
Koop een e-bike hardtail van de beste fabrikant
.
Je hebt vast wel eens gehoord van Haibike, Trek, Orbea, Liv, Ghost of Giant. Dat komt omdat dit bekende merkfabrikanten zijn waarvan de fietsen de tand des tijds hebben doorstaan en een enorme aanhang hebben. U kunt deze fietsmerken vinden bij Bike-Mailorder, waar de kwaliteit constant hoog is en er fietsen zijn in veel verschillende uitvoeringen en pasvormen. Dus we zijn er zeker van dat we uw nieuwe droomfiets kunnen leveren.
Als u al besloten heeft voor een e-bike hardtail, kunt u hier een kijkje nemen bij onze fietsen en een van de geweldige modellen kiezen. Als u eerst andere fietsen wilt leren kennen, lees dan verder bij Gravel fietsen, Stadsfietsen en stadsfietsen of Touring bikes. Dirtbikes, Racebikes en gewone E-bikes, zijn hier natuurlijk ook verkrijgbaar. U kunt ook een kinderfiets voor uw kinderen kopen in de BMO online shop. Onze fietsadviseurs zijn allemaal op dezelfde manier ontworpen, zodat u de mogelijkheden van de fietsen kunt vergelijken, waardoor de keuze kinderspel wordt
.
Wij wijzen u erop dat wij geen bindende uitspraken kunnen doen over de huidige juridische situatie.