Een mountainbike is nog steeds de droom van veel fietsers. Waarom? Heel eenvoudig. Als u van uw fiets wilt genieten zonder ergens vast te komen zitten, is een mountainbike de enige logische keuze. Alleen met een mountainbike kan off-road worden gereden. De weg ernaartoe was echter hobbelig. En steil.
Vanaf de jaren zeventig begonnen een paar gekken zich op een fiets van hellingen te storten. In het begin waren de fietsen hiervoor absoluut ongeschikt; daarna waren ze meestal alleen nog de prijs van schroot waard. Geleidelijk aan werden ze aangepast aan de waaghalzerige afdalingen. Dus kregen ze bredere banden, robuuste frames en op een gegeven moment verende elementen, maar zelfs deze onderdelen moesten eerst tot in detail worden ontwikkeld, verbeterd en gebouwd! Zo zijn de hardtails van vandaag stukje bij beetje ontstaan. Een hardtail kan rijden waar andere fietsen jammerlijk falen, op bospaden, onverharde paden of - zoals de naam al doet vermoeden - in de bergen. Maar als de ondergrond een echte uitdaging wordt, los is of grote obstakels bevat die de weg versperren, heeft zelfs een hardtail geen schijn van kans. Dan is de enige manier op een Fully. Hier is de fiets niet op een stijf frame gebouwd, het frame is onderbroken, het gat is gedicht met een ander verend element. Hierdoor kan de hele motor meegeven wanneer hij over hobbels rolt.
Toen hobbyisten de eerste pogingen deden om een motor op een fiets te bouwen, werden ze vooral uitgelachen, omdat het vermogen dat de fietsen opleverden, te overzien was. De eerste octrooien werden geregistreerd vóór 1900, maar de voertuigen werden pas e-bikes zoals we ze vandaag kennen nadat de motorondersteuning aan de trapaandrijving werd gekoppeld. Dit onderscheidt e-bikes van andere gemotoriseerde tweewielers: Alleen wanneer de pedalen worden ingedrukt, biedt de motor ondersteuning. Aanvankelijk werden de aandrijvingen krachtiger en dus groter, de accu's brachten meer rijtijd, maar ook meer gewicht. Sinds ongeveer 2018 zijn de systemen weer kleiner geworden, zodat ze het uiterlijk van de fietsen niet verpesten, terwijl ze tegelijkertijd krachtiger zijn dan ooit tevoren. Aangezien de motoreenheden en de batterijen bijna onzichtbaar zijn geworden, zijn er steeds meer sportieve fietsen met "E". Vooral op het gebied van mountainbikes heb je nu een grote keuze aan fietsen met een krachtig chassis, aandrijvingen met veel vermogen en een absoluut onberispelijk uiterlijk.
De kortere weg:
Wat is een e-bike volledig - Dingen om te weten over volledig geveerde elektrische mountainbikes
Een Fully is een off-road fiets, de brede banden, verende voorvork en framedemper zorgen ervoor dat hij op onverhard terrein bijtend vooruit komt. Een elektrische aandrijving zorgt voor een duurzaam windje in de rug, u kunt uw fietstochten volledig moeiteloos maken als u dat wenst.
De schokken bepalen de Fully
De banden en de geometrie van het frame zijn natuurlijk ook van invloed op waar je met je e-bike precies kunt rondcrossen. Maar de schokdempers bepalen hoe je motor op de grond reageert. Een Fully heeft er twee, een framedemper en een andere demper in de verende voorvork. Er zijn veel verschillende schokdempers en verende vorken, die meer of minder veerweg hebben, afhankelijk van het ontwerp. De veerweg van de vering (ook duikweg, slag, werkweg of veerweg) ligt meestal tussen 100 mm en 200 mm of meer slag, waarbij meer slag meer terreinvaardigheid betekent.
Dankzij de schokdempers kan de motorfiets meegeven op oneffen terrein in plaats van er gewoon overheen te stuiteren. Beide wielen houden dus goed contact met de grond, en dankzij de verbeterde tractie kunt u de fiets veilig en met goede controle door drassig terrein sturen.
Eigenlijk heeft elke volledig beladen fiets een schokdemper.
Eigenlijk heeft elke fully een schokdemper met lockout, zodat je de vering strakker kunt zetten of helemaal kunt blokkeren.
E mountainbikes hebben dikke aandrijvingen
E-stadsfietsen en e-trekkingfietsen zijn er al veel langer dan e-MTB's. En dat is niet omdat de respectieve doelgroepen het idee van een elektrisch aangedreven fiets sneller omhelsden. De aandrijvingen waren de schuld van de vertraging. Tot een paar jaar geleden boden de motoren een schokvrije, "soepele", lineaire ondersteuning - en waren dus veel te saai voor een mountainbike. Maar toen kwamen de fabrikanten op het idee om "glad" te vervangen door kracht en e-bike motoren te ontwikkelen die echt leuk waren om te rijden.
Vooreerst werd het koppel opgedreven, een degelijke MTB-aandrijving brengt 85 tot 120 Nm en heeft dus voldoende paardenkracht om off-road vooruit te komen.
Het tweede punt dat moest worden aangepast aan de hoge eisen van mountainbikers was het zintuiglijke systeem, dat de ondersteuning doseert en aanpast aan de bewegingen van de rijder.
Ten slotte waren er accu's nodig die voldoende oplaadcapaciteit hadden om een dag in het fietsenpark te kunnen elektrificeren. Het feit dat de accu's niet langer aan de buitenkant van het frame hangen, zorgt niet alleen voor een voldoende stabiele frameconstructie, maar heeft ook het uiterlijk van de fietsen verbeterd.
Als u er bij de aanschaf van een fully op let dat deze wordt geleverd met een motor die is gebouwd en geprogrammeerd voor mountainbikes, kunt u een enorme hoeveelheid off-road plezier verwachten.
Doet een e-bike alles helemaal zelf?
Een e-bike is geen motorfiets, vergeet dat niet! De motor helpt u alleen terwijl u trapt. Als de slinger tot stilstand komt, biedt de aandrijving geen hulp meer.
Hoeveel hulp het systeem biedt, kunt u regelen via een bedieningselement op het stuur. Elke e-bike heeft verschillende ondersteuningsniveaus, waarbij meer of minder motorvermogen vrijkomt. Op een laag niveau moet je veel van je eigen stroom gebruiken, maar je batterij gaat langer mee. Op een hoog niveau kun je de steilste beklimmingen moeiteloos beklimmen, maar je moet je sneller opladen.
De zitpositie op de Fully e-bike
"De enige" zitplaats op de Fully bestaat niet. Elke fabrikant werkt met verschillende buislengtes, die u elk in een iets andere rijpositie brengen. Verwacht bij een e-fully een sportieve houding, maar niet te laag, u moet immers ook een goed overzicht hebben over het parcours voor u. De meeste fietsen worden geleverd met eenvariozadelpen, zodat u de rijpositie kunt variëren en steeds opnieuw kunt instellen. En als de houding u echt niet bevalt, kunt u die tegengaan met een andere stuurpen of een nieuw stuur.
Om een idee te krijgen van de geometrie van het frame, moet je letten op twee waarden in het bijzonder - stack en reach.
- De stack geeft aan hoe hoog het frame is opgebouwd vanaf het midden van de trapas tot de bovenkant van de balhoofdbuis, m.a.w. hoe hoog het frame is.
- Het bereik vertelt u hoe groot de horizontale afstand tussen de twee punten is.
E-bike fullys voor mannen en vrouwen
Het frame maakt van een fiets een dames- of een herenfiets, maar tegenwoordig is het vaak alleen het lakwerk dat een fiets geslachtsspecifiek maakt. Zelfs met fullys zijn er grote frames, kleine frames, frames met meer bereik of minder stapel. De pasvorm hangt af van de individuele verhoudingen en voorkeuren, niet van het geslacht. Er zijn echter zadels, handvaten en handvaten speciaal voor vrouwen en mannen.
Koolstof of aluminium?
Voor alle andere mountainbikes is carbon natuurlijk het materiaal bij uitstek, want het gewichtsvoordeel van de vrij vormbare edele vezels is gewoon enorm. In de hogere prijsklassen zijn er veel fietsen met carbon frames voor fullys en hardtails, terwijl zelfs de topversies van E-bike fullys gebaseerd zijn op aluminium frames. Met het gewicht dat samenkomt dankzij het geveerde frame en de elektrische aandrijving, zou het lichtere frame slechts een paar voordelen opleveren. Daarom wordt hier meestal de voorkeur gegeven aan het minder gevoelige aluminium.
Moderne 1-speed versnellingen voor een e-bike Volledig
Een e-bike heeft geen uitdijend versnellingssysteem nodig met een enorme keuze aan versnellingen. Op een e-fully krijg je een mountainbike-specifieke 1x11 of 1x12 schakelgroep met voldoende gearing voor elk terrein. Bij een versnellingssysteem is niet het aantal versnellingen doorslaggevend, maar de range van overbrengingsverhoudingen, die voortvloeit uit de grootte van de tandwielen, die is eigenlijk de interessante waarde.
Een versnellingssysteem is een mountainbike-specifiek 1x11 of 1x12 versnellingssysteem met voldoende overbrengingsverhoudingen voor elk terrein.
Een 1x11 tandwiel heeft één kettingblad op de crank, de cassette heeft 11 tandwielen, een 1x12 tandwiel heeft 12 tandwielen. In de specificaties van een e-bike mountainbike, wordt het aantal tanden van de kleinste en de grootste tandwiel meestal vermeld, het zal zeggen "10-42" of "11-46" de kleinste tandwiel heeft 10 of 11 T (Engels "teeth" of Z ("tanden"), de grootste heeft 42 of 46 T. Hieruit kan het bereik van de overbrengingsverhouding worden berekend. Gangbare MTB-versnellingen hebben een bereik tussen 400 en 500%, sommige iets meer, andere iets minder. Wat u op de motor merkt, is - om het maar eens ronduit te zeggen - een enorm verschil tussen de kleinste en de grootste versnelling.
.
Bij de aanschaf van een e-fully kunt u rekenen op een goede derailleur van een beproefde fabrikant die ten eerste lang meegaat voordat het eerste tandverlies te vrezen valt en ten tweede soepel en precies schakelt. Trouwens, vergeet niet te schakelen, zelfs met elektrische hulp!
Er is een Volledig voor elk terrein
.
Een auto is compromisloos geschikt voor off-road gebruik, zoveel heeft u waarschijnlijk al gelezen. De spannende vraag is: Wil je omhoog? Of ga je liever naar beneden?
Wat een auto precies kan, wordt bepaald door de banden, de ophanging en de geometrie. Dit is niet anders met e-bike fullys. Er zijn fulls die op afdalingen zijn gericht - downhill fulls - die met veel veerweg over alles op hun pad naar beneden denderen. Er zijn trail e-bikes die op hun best zijn in het horizontale. Er zijn E-Enduro's, die zich met veel machtsvertoon een weg naar boven vechten. E-bikes met race talent doen dat ook allemaal snel. En dan zit er nog een hoop tussen. Met elk modeljaar worden nieuwe werkterreinen aangeboord, de mogelijkheden van de motoren uitgebreid of opnieuw gedefinieerd.
.
Maar hoe kom je erachter wat elke motor kan? Kijk maar eens naar de specificaties van de e-bikes in onze online shop. Voor veel van deze fietsen vindt u niet alleen de belangrijkste gegevens die de fiets definiëren, maar ook een beschrijving die de mogelijkheden van de fiets omschrijft. Zo krijgt u een goed beeld van welke fiets wat kan en kunt u de perfecte e-bike volledig aanschaffen.
> U kunt veel meer koopinformatie over e-biketechnologie en het kiezen van de juiste e-bike vinden op onze e-bikes. Wilt u meer weten over mountainbikes, hardtails en fullys, dan kunt u dat direct hier in de online shop doen in de desbetreffende categorieen.
Is een e-bike volledig de juiste fiets voor u?
Als je liever off-road fietst, is een mountainbike natuurlijk de juiste fiets voor jou. Maar uw off-road ritten zijn niet beperkt tot goed onderhouden paden - het terrein kan allerlei obstakels opwerpen, hoe moeilijker hoe beter? Dan moet je zeker gaan winkelen voor een Fully.
Als je van goed geveerd rijcomfort houdt, is er geen betere fiets voor jou! De schokdempers maken alle oppervlakken glad voordat de hobbels u bereiken. De goede wegligging zorgt ervoor dat de fiets zich veilig voelt op alle ondergronden en laat u vol vertrouwen over alle obstakels rollen. Het hogere gewicht van de fiets hoeft u niet te storen, aangezien e-bike fullys tot de zwaarste fietsen behoren die verkrijgbaar zijn.
De efficiëntie van een volledig is echter niet zo opwindend. De fietsen zijn zwaar, en de frameschok absorbeert een beetje bij elke trapbeweging, zodat er minder kracht op de weg terechtkomt. Als u toch langere afstanden wilt afleggen, is de motor natuurlijk een grote hulp, maar het lagere rendement slokt ook veel batterijvermogen op. Voor lange tochten op hoge snelheid zou een hardtail de betere keuze zijn!
Maar heb je echt een e-bike nodig?Als je graag off-road rijdt, maar jezelf af en toe een extra duwtje in de rug wilt geven, kun je beter voor een e-versie gaan in plaats van een bio-bike. Met een e-bike bedwing je zelfs de steilste beklimmingen op een ontspannen manier en zonder hangende tong kun je gemakkelijk de groep bijhouden of tochten maken die je zelf nooit zou hebben gedurfd. Al met al vergroot een e-bike je actieradius enorm, de enige beperking is het bereik van de accu.
Heb je misschien ook nog een andere fiets in de schuur staan voor dagelijks gebruik om efficiënt op je werk te komen? Dan is een Fully het perfecte speelgoed voor je avonturen!
E-Fullys zijn niet goedkoop, dus zorg ervoor dat je een veilige stalling hebt voor je fiets.
De kenmerken van een e-bike volledig in één oogopslag:
- maakt technisch moeilijk terrein berijdbaar
- de vering zorgt voor rijcomfort
- goede tractie zorgt voor een veilige rijervaring
- minder efficiënt
- meer speelgoed dan voortbeweging
- zwaar
- hoge aankoopprijs
Hoe rijdt een e-bike volledig?
Wat zijn rijeigenschappen betreft, lijkt een Fully met aandrijving sterk op een normale Fully. De brede banden en de schokdempers maken hem geschikt voor off-road gebruik. Je rolt veilig en met goede controle over wortels, takken of losse grond, sprongen en vallen zijn geen probleem ... bijna. Het hoge gewicht van een e-filly heeft natuurlijk een invloed op het rijgedrag van de fiets en het springplezier neemt ook snel af naarmate het gewicht toeneemt. 23 tot 27 kilo niet zomaar van de grond tillen. Aan de andere kant hebben e-bike fullys een laag zwaartepunt in het midden van de fiets door de middenmotor en accu in de onderbuis, wat een goede en stabiele wegligging belooft. Hoe de fiets zich precies gedraagt hangt natuurlijk af van het ontwerp, een e-enduro rijdt anders dan een downhill e-bike, die weer anders accelereert dan een race-fully enzovoort.
.
Dempers en dikke banden zorgen er daarentegen voor dat de rit indirect zacht aanvoelt.Schokken komen niet bij je aan, wat een Fully bijzonder comfortabel maakt. Maar je trapbewegingen worden ook deels opgelost in het oliebad of in de luchtdruk van de schokdempers, dus fullys zijn niet echt kilometervreters.
U kunt uw Fully net als elke andere e-bike op verschillende ondersteuningsniveaus berijden. Hoe ze precies heten, hangt af van de fabrikant van het station. Er is een laag niveau dat je niet veel helpt, een hoog niveau dat alle beklimmingen gladstrijkt en twee tot drie niveaus daartussen. Op die manier kunt u zelf bepalen hoeveel u wilt bewegen. Zet de motor uit en gebruik hem alleen voor de zwaarste beklimmingen. Of laat je met plezier over het pad duwen. Jij bent de baas!
Moderne sensoren laten de motor in een fractie van een seconde reageren op de bewegingen van de berijder. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat de motor met vertraging reageert en roet in het eten gooit of je zelfs in een gevaarlijke situatie brengt, want hij blijft gewoon lopen.
De bediening van een e-bike is volledig kinderspel, omdat fabrikanten al jaren knutselen om het intuïtief te maken. Maar het gaat niet alleen om uw comfort, ook de veiligheid neemt toe met het gebruiksgemak. Je wilt tenslotte niet in een gletsjerspleet terechtkomen omdat je je hersens hebt gepiekerd over de juiste ondersteuningsstand in plaats van op de weg te letten, toch?
Afhankelijk van deaandrijving en de boordcomputer krijgt u een schakeladvies dat u helpt om altijd energiezuinig en efficiënt te trappen. De MTB-aandrijvingen van de nieuwere generaties hebben soms zelfs een automatische piloot die het veranderen van het ondersteuningsniveau overbodig maakt. Hij is bijzonder gemakkelijk te berijden met elektronisch schakelen, dat schakelt met een druk op de knop, zodat u uw spierkracht elders kunt gebruiken. Het leuke neveneffect: de wirwar van kabels rond de cockpit wordt tot een minimum beperkt.
Of een bepaald model wendbaarder en speelser rijdt of juist rustiger en stabieler, hangt af van de framegeometrie; je kunt het rijgedrag ook beïnvloeden door de banden te kiezen.
Een overzicht van de rijeigenschappen van een e-bike volledig:
- zachte, comfortabele rit
- dosseerbare steun
- Laag, centraal zwaartepunt, dus een veilige wegligging
- gevoelige sensoren passen de volledig aan uw rijstijl aan
- eenvoudige, intuïtieve bediening
- beweeglijk of soepel
- de werkelijke rijeigenschappen hangen sterk af van de individuele fiets
Wat zijn de voordelen van een fully E-Mountainbike?
Als je op een andere motor rijdt, zul je uiteindelijk een grens bereiken. Te losse grond, een te steile klim, of te veel stenen op het pad. Als je op een Fully bent, kun je gewoon doorrollen, er zijn maar weinig plaatsen waar een Fully niet verder kan. Als je een motor aan boord hebt, is je lichamelijke conditie geen excuus meer; de motor neemt het over als je niet meer wilt.
Een mountainbike met een motor blijft gaan, zelfs wanneer uw conditie zijn grenzen bereikt.
Een mountainbike is overigens niet alleen betrouwbaar en veilig op elk terrein. Hij is ook bestand tegen alle weersomstandigheden en alle seizoenen. Een fiets die een puinhelling kan bedwingen, heeft ook een goede grip op een natte weg of in de sneeuw. Hier, echter, moet je gaan voor onze Ass-Savers, zodat je er niet uitziet als "Het Ding uit het Moeras" op weg naar huis!
Een e-bike vol is gebouwd om off-road te gaan. Schokken, modder en stof worden in het vakmanschap ingepland. Zelfs een val betekent niet noodzakelijk materiële schade. Mountainbikes zijn altijd erg goed gemaakt. De fiets weegt dan wel een paar honderd gram meer, maar het frame is niet alleen torsiestijf maar ook breukvast, de motor zit in een robuuste behuizing en alle onderdelen rond de ketting zijn slijtvast.
Zoals bij alle mountainbikes is het materiaal altijd goed gemaakt.
Zoals alle mountainbikes, zijn fullys gebouwd om de trillingen van off-road rijden te weerstaan.
De voordelen van e-bike fullys op een rijtje:
- Duurzaam vakmanschap
- schurende aandrijving
- veelzijdige rit
- betrouwbaar in regen en kou
- sportief of makkelijk te berijden, afhankelijk van het ondersteuningsniveau
Hoeveel kost een e-bike volledig?
E-bikes zijn niet goedkoop, fullys behoren tot de duurdere mountainbikes. Dus is de combo betaalbaar? We zullen het je vertellen:
De instapklasse van e-bike fullys begint bij iets minder dan 3000 euro en loopt op tot ongeveer 3800 euro. Deze fietsen kunnen licht terrein aan, zelfs een vrij vlak fietspark zou mogelijk moeten zijn.
E-fietsen voor 3800 tot 5000 euro zijn de middenklasse.De mountainbikes functioneren soepeler, de duurzaamheid en de bedienbaarheid worden veel comfortabeler. De e-bikes zijn beter gemaakt, de kwaliteit van de onderdelen neemt toe, zodat je ook veelzijdiger terrein onder je wielen kunt nemen.
Topmodellen zijn verkrijgbaar vanaf 5000 euro, veel modellen hebben zelfs een prijskaartje van vijf cijfers. De actieradius wordt vergroot dankzij grote accu's, en ook innovatieve mountainbike-aandrijvingen zijn hier aan het werk. U krijgt alleen de beste schakelgroepen, die worden aangeboden door bekende merken als SRAM of Shimano. Ze zijn vaak draadloos en elektronisch gestuurd, door hun grote bereik zijn de fietsen niet alleen grenzeloos te berijden, maar ook het bedieningscomfort is uitstekend, ze schakelen soepel en boterzacht. Bovendien kunt u rekenen op gevoelige dempers met voldoende veerweg en banden van topkwaliteit.
De kosten van een e-bike mountainbike in een oogopslag:
- De instapklasse van e-bike fullys begint net onder de 3000 euro en loopt op tot ongeveer 3800 euro.
- E-fulls voor 3800 tot 5000 euro zijn de middenklasse.
- Top E-Fullys beginnen bij 5000 euro, tal van modellen hebben een prijskaartje van vijf cijfers.
Waar moet je op letten als je een e-bike volledig koopt?
Er komen steeds meer e-volumes op de markt, zodat uw keuze praktisch elke dag groter wordt. Een paar vragen zullen u helpen het model te kiezen dat bij u past
.
De motor moet passen! U hebt weinig aan een krachtig chassis als de motor zijn prestaties niet kan bijhouden. Zorg er daarom voor dat u een e-bike koopt met een specifieke mountainbike-aandrijving. Zo heeft u altijd de nodige krachtreserves aan boord!
U kunt kiezen voor een aandrijving van een van de drie bekende fabrikanten, Yamaha, Shimano of Bosch, of u kunt de voorkeur geven aan een eigen motor van een bekende fietsfabrikant.
- Wat is de beste accu voor een e-bike Fully?
De batterij moet ook passen! Veel e-bike Fullys zijn verkrijgbaar met verschillende batterijversies. Hier kunt u beslissen: Hoeveel batterij heb je echt nodig? Rijdt u permanent met rij-assistentie? Of rijdt u lange en steile beklimmingen op? Dan is een grote batterij onontbeerlijk. Als u slechts af en toe voor korte afstanden wilt worden bijgestaan, kan een lichte batterij volstaan. U legt dan misschien minder afstand af, maar u bespaart gewicht en geld!
- Hoeveel reizen heeft u nodig?
Meer veerweg maakt de fiets veelzijdiger, maar ook sponziger om te rijden en minder efficiënt. Dat is waarom je het moet afwegen! Rijdt u op wild terrein? Dan hebben je schokdempers meer speling nodig. Wil je vooruit gaan? Dan is minder reizen genoeg.
- Puur een kwestie van aanpassen
Een volledig is slechts zo goed als zijn omgeving. Met moderne schokdempers kunt u de fiets precies afstellen op uw gewicht, rijstijl of tochten. Voordat je een grote rit maakt, moet je jezelf een paar kortere ronden gunnen om de afstelling van de motor te testen en indien nodig aan te passen.
Een motor is slechts zo goed als zijn afstelling.
Mountainbikes in het bijzonder worden graag geoptimaliseerd, verbeterd en aangepast. Natuurlijk kun je je fiets helpen met betere banden, een nieuw stuur of een ander zadel. U moet echter met uw handen van de aandrijflijn afblijven, want modificaties of tuning zijn gevaarlijk en in het ergste geval verboden; bovendien vervalt hierdoor de garantie.
Het is juist de moeiteloze rijstijl van een E-MTB die steeds meer bikers naar terreinen lokt waar voorheen alleen vos en haas elkaar ontmoetten. Als je van de natuur houdt, moet je haar ook respecteren! Ook al kan je motor het hele land door, dat betekent nog niet dat het een goed idee is om dat te doen.
Koop een e-bike volledig van de beste fabrikant!
Er zijn andere soorten fietsen waar je terecht kunt voor goedkope fabrikanten. Bij een stadsfiets bijvoorbeeld is het vervelend als hij stuk gaat, maar het is zelden echt gevaarlijk; alleen de remmen moeten bij elke fiets perfect werken. Met een Fully is het een heel ander verhaal. Bij off-road rijden hangt niet alleen het rijplezier af van de kwaliteit van de motor, maar staat in het ergste geval ook uw veiligheid op het spel! Daarom moet je niet op het verkeerde paard wedden en op avontuur gaan met een inferieure fiets. Hier in de BMO online shop vindt u alleenmountainbikes van bewezen fabrikanten. Het vakmanschap van het frame, de aandrijving en vooral de remsystemen van fabrikanten als Orbea, Trek, Cannondale, Haibike, Giant of Liv leveren uitstekende prestaties waar u op kunt vertrouwen.
Al onze mountainbikes worden gemaakt in Duitsland.
U kunt hier ook fiets kleding, MTB helmen, fietsbrillen en allerlei beschermers bestellen, dus u bent van alle gemakken voorzien.
Als u nog niet zeker weet welke fiets de juiste voor u is, kunt u met onze koopgidsen gemakkelijk vergelijken wat een fiets kan en voor wie hij geschikt is. In de online winkel van Fiets Mailorder vindt u niet alleen alle soorten fietsen, gravelbikes, stadsfietsen en stadsfietsen, toerfietsen, crossmotoren, racefietsen en gewone e-bikes, maar ook een uitgebreide koopgids die u helpt bij uw keuze. Veel plezier met snuffelen!